Bardzo wielu właścicieli firmy, niezależnie od branży, zastanawia się, w jaki sposób rozreklamować swój produkt, bądź świadczone usługi. Poszukują rozwiązań, które dotrą do jak największego grona odbiorców skupiając się tym samym na reklamie o jak najszerszym zasięgu działania – telewizji, radiu, czy bilboardach na ulicach miast. Zapominają o tym, że najlepsza reklama to taka reklama, która trafia do odbiorców i którą dobrze kojarzą.

Jedną z form reklamy dość często pomijaną we współczesnych firmach są wszelkiego rodzaju akcesoria z reklamą firmy. Małe gadżety w postaci długopisów, smyczy, czy przycisków do papieru nie kosztują wiele, a wywołują pozytywne emocje u każdego obdarowanego. Długopisy firmowe, które rozdamy klientom, mogą również dotrzeć do kolejnych potencjalnych odbiorców, a tym samym wpłynąć na rozwój firmy.

Oczywiście nie możemy zakładać, iż każdy rozdany długopis, czy smycz przyciągnie nowego klienta. Warto mieć jednak na uwadze, iż posługiwanie się w danym przedsiębiorstwie firmowymi długopisami wpływa również na odbiór przedsiębiorstwa przez klientów – pracownicy danej firmy wyglądają znacznie bardziej profesjonalnie. Jeżeli oni są zawsze przygotowani, mają w zanadrzu kilka długopisów, to klient może przypuszczać, iż w taki sam sposób zostanie obsłużony – że nic przedsiębiorcę nie zaskoczy.

Zakup długopisów, czy smyczy firmowych to wydatek kilkuset złotych. W porównaniu z zyskami, które może to przynieść, należy uznać, że nie są to duże pieniądze. Oczywiście wszystko zależy od konkretnego zamówienia – im większe zamówienie tym niższa cena i większa możliwość negocjowania warunków. Zadbajmy jednak o to, aby nie były to najtańsze akcesoria, które przestaną pełnić swoją funkcję po jednym dniu pracy…